2010-09-08

Du har anlänt till ditt resmål

Nu är vi här! äntligen.. Eller ja egentligen har vi varit här ett par timmar och har hunnit sova lite också. Klockan är 02.41 lokal tid och vi är klarvakna! Tror det är det dom kallar för jetlag. Men vi mår bra iallafall och det får man ju va nöjd med :) Ska fördriva lite tid på rummet nu och sen blir det nog till att köra till Santa Monica för early breakfast.
Sitter även och uppdaterar webbisar regelbundet då vi fick sms inatt om att Rebecka begett sig till förlossningen och nu har där även kommit ett mms som vi inte kan läsa så jag är såå nyfiken. Antar att vi iallafall kan säga GRATTIS Rebecka och Fredrik till er lilla bebis :D

För att återgå till vår resa så började den igår 05.30 (svensk tid) av att pappa kom och hämtade oss. Köpenhamn, incheckning, tusen frågor om vilka som packat våra väskor, var väskorna varit sen dess, vart vi skulle bo i Usa... Ja, ni fattar... Köpte lite frukost och begav oss till gaten. På flyget, hyffsad plats för benen och then we´re off!
På flyget hade vi små tv-skärmar i nackstöden till Chrilles stora förtjusning och vi underhöll oss på turen över atlanten med att se bla. Sex and the city 2 och Robin Hood.
Touch down! Amerikansk mark och allting var mycket lättare än jag föreställt mig, boarder control ställde några enkla frågor, tog våra fingeravtryck och ett foto, sen var det bara att gå och hämta väskorna (som vi var tvungna att checka om inför LA flygningen) och sen var det igenom security igen (!) av med jacka, skärp, skor, datorn, vätskor i handbaggaget och sen på med det igen haha...
Väl inne tog vi en promenad till gate 71 och sen blev det McDonalds för Chrille och en Ben&Jerry glass för mig och sen väntade vi. Och väntade. Och väntade... Efter lite mera väntande satte vi igång ett avsnitt Bones på datorn och väntade lite till. Vår pilot hade flugit in nästan en timme på vägen till New york och den fick vi så snällt vänta in nu.
Nåja... tillslut fick vi boarda planet och vi tog av mot our final destination, Los Angeles.
Denna resan var värre, även om den bara tog 6 timmar så var det först nu vi började känna av tröttheten och rastlösheten efter att ha varit på resande fot i 16timmar vi det tillfället.
Lite sömn lyckades vi få iallfall och när vi närmade oss Kalifornien och gjorde inflygningen över Nevadaöknen då kunde iallafall inte jag stänga ögonen. Så galet att se dessa enorma ytor med bara sand, sand, sand och sandberg. Jäkligt häftigt!
Touch down! Äntligen landade vi, fick våra väskor och sen på en shuttle bus som tog oss till biluthyraren. Hämtade ut vår bil hos en ganska otrevlig biluthyrare, som envisades med att prata spanska med sin kollega hela tiden, och nu sitter vi här på hotellet efter en lite nervös tur genom halvskumma områden. Skulle stanna på en bensinmack för att sätta igång navigatorn, men kom snart iväg igen när vi såg en "man av mörk härkomst" som såg lite skräckinjagande ut och där satt vi som två turister med karta och GPS i handen. Let´s get the f*ck out of here! Haha!

Och här är vi nu. Klarvakna, liksom vår granne ovanför som vankar fram och tillbaka värre än Farbror Joakim i sitt bankvalv, och gör det vi har gjort så länge nu... Väntar.

Men snart, snart är det morgon och då sticker vi!

Puss o kram på er

4 kommentarer:

  1. Hej Rebecka. Jag och Jessica sitter och e vrålhungriga och väntar på lunchen. Har precis fått in 70 nya Skaga-bågar plus Mikli plus Kunoqvist så Jessica går nog snart in i väggen :P Hon va överlycklig igår när hon äntligen lagt in alla CheapMonday-solbågarna.. haha.. Det verkar som att ni har det superbra och det har vi det också :) Muqaddas hälsar att du missar pannkakor på fredag! :P Ska bli kul att följa era äventyr! Kramar från Synsam Söder ;)

    SvaraRadera
  2. Hej på er Jag kan se den vackra sandstranden i Santa Monika Det var där mina solglasögon försvann i dom höga vågorna .Om ni hittar dom ta med dom hem det var ett par DIOR Kram på er .Mamma

    SvaraRadera
  3. Nu kan jag känna mig lugn när jag fått veta att resan gick bra:) Men vad är det jag läser, McDonalds det första ni gör:) jaja.

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! =)
    Nu kan jag oxå läsa vad ni hittar på om dagarna =)
    Puss å kram

    SvaraRadera