2010-09-11

Alcatraz...

Idag är Rebecka Paulsson trött och orkade inte blogga så jag, Christian Fremström, fick äran att göra det.
Vi började dagen med att äta frukost på ett kafé som låg här precis vid hotellet, det blev bagels med scrambled eggs, bacon and cheese. Sen promenerade vi till Pier 33 där båten som skulle ta oss till "The Rock" gick ifrån. Väl framme på ön så fick man en liten genomgång av en "ranger" om allt man kunde göra på ön. Efter det var det fritt att gå rundor och titta på Alcatraz. Vi gick till The Cellhouse där man kunde gå en guidad audiotour. En audiotour innebar att man fick en liten "dosa" att hänga runt halsen med tillhörande hörlurar. Turen var mycket intressant, man fick verkligen reda på en massa saker som hade hänt där inne och hur allt funkade, det är för mycket att skriva om här. Men dom berätta tex om olika kändisar som hade suttit där och rymningsförsök osv.
Efter ett par timmar på Alcatraz tog vi båten tillbaka för att få i oss lite mat. På Fishermans warf hittade vi Hard Rock Café som såg mycket trevligt ut, där blev det vars en galen amerikansk Hard Rock Burgare.
Efter maten promenerade vi mot San Franciscos shoppinggator för att se om vi kunde hitta något kul, och de gjorde vi, en MEGA APPLE STORE! Jag var i himmelriket med iPads, iPhones och tillbehör över allt. Rebecka var kanske inte lika imponerad men lite var hon nog :)

Imorgon kör vi tillbaka till "City of Angels" och där tänker vi stanna ett tag innan vi drar vidare till VEGAS BABY!!

Nu sover Rebecka som ett litet barn och jag tänker göra det samma efter jag har laddat upp lite bilder till er. På återseende och God Natt

Bilderna kom i lite fel ordning, det får ni leva med :)




4 kommentarer:

  1. LIka kul varje dag att höra av er Ni verkar till ha det bra och ser mycket Christian glöm inte Rebecka i cellen Kram på er Mamma

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk resa ni verkar ha, skulle gärna varit med ;). Kul att se bilderna. Ni är lika snygga som vanligt!!

    Kram Mamma svärmor

    SvaraRadera
  3. Dom säger att det spökar på Alcatraz !!! Jag tyckte jag såg en skugga bakom Rebecka..... hahahahaha.Det är något jag alltid har velat se, Alcatraz. Snacka om morbida intresse !?!? Var snälla att ta hem en Bagel till mej, jag tar samma som ni :)

    Kram Vicky

    SvaraRadera
  4. Såg ni några dementorer på Azkaban.. eller nä, just det. ;) Bra att vi fick förklarat vad "audiotour" betydde, jag kände mig vilsen där ett tag. ;) Allt ser helt grymt ut! :)

    SvaraRadera