2013-02-14

Back in Miami

Idag är vi tillbaka i Miami efter 2dagar i key west. Det var fantastiskt där nere och det kändes verkligen som om vi hade semester på semestern :)
Tyvärr fick vj en matförgiftning kvällen innan vi åkte så hon gick lite på halvfart, men fick uppleva lite av det iallafall.
Vi bodde på ett best western hotell bara ett par gator från duval street som är shoppinggatan på key west och där hade vi bra utgångspunkt. Vi gick och tittade på bojen som är "southernmost point in continental U.S." Alltså sydligaste punkten. De har i efterhand byggt till en flottbas utanför denna så det är numera sydligaste punkten men det är ju "man-made" så den räknas inte. Vi promenerade längst duval street ner till mallory square som är ett torg där det finns en massa gycklare och gatuartister som underhåller när de stora kryssningsfartygen lägger till. Det är en väldigt härlig stämning på ön och väldigt härligt väder, 31 grader varmt och alldeles turkost vatten. Lovely!!
På kvällen åt vi på en restaurang nere vid vattnet och vår servitris frågade oss var vi kom ifrån. När jag svarade Sweden frågade hon varifrån och när jag då talade om att vi var från Helsingborg svarar hon mig på rungande skånska: där är jag också ifrån, jag är född på husensjö! Haha! Lite chockade blev nog både hon och vi. Vad är oddsen??
Vi stannade och åt lite berömd key lime pie innan vi gick hem den kvällen, men var nog inte överförtjusta i det nån av oss, men det var inte äckligt, smakade som citronfromage eller nåt.
Dagen efter (igår alltså) blev det en tidig morgon för vi skulle ut och köra vattenscooter! Vi hade bokat en 2 timmars safari där man körde runt hela ön.det var bara våra 4scootrar (jag åkte med Chrille) och en till med två damer från Danmark, så det var väldigt personligt. Det var sjukt kul! Sen började vi så smått köra hemåt och stannade till på ett mall för att shoppa lite till (såklart!) jag kan tala om att Erik är mr shoppingman! Han är värre än både mig och vj :) men vad gör väl det, shopping är kul! Jag fick även möjlighet att återigen klämma på väskan som jag förälskat mig i, en marc by marc jacobs, men den är hiskeligt dyr så vi får se hur det blir med den, några dagar kvar att fundera ju ;)
När vi kommer hem till vår stinklägenhet, vet inte om jag berättat det men vår lägenhet luktar mögel, så går jag in i vårt rum och tycker att poolen låter väldigt mycket (den ligger utanför vårt rum), jag öppnar gardinerna och upptäcker att båda altandörrarna ut till poolen står på vid gavel! Och vi som varit borta i två dagar!! Och här som finns tvättbjörnar!!! Snabbt kolla så att ingenting saknas och så att där inte gömmer sig några björnar under sängen och sen kan hjärtat lugna sig igen, inget är borta, men vilken jäkla tur! Dörren var haspad från insidan så antagligen har inte den ena dörren varit låst och då kan man ju rycka upp dom trots haspen. Nåja, ingen skada skedd, men man blev ju minst sagt nervös!
Idag ska vi nog åka på båttur runt Miami beach så det är dags att gå upp!

Glad alla hjärtans dag på er där hemma!

Puss o kram





2 kommentarer:

  1. Puss och kram till er på alla hjärtans dag! Kolla noga så det inte är en tvättbjörn i sängen ikväll. Ser fram emot en visningskväll när ni kommer hem. Må gott och ta hand om er.

    svärmor, mamma Lotta

    SvaraRadera
  2. Mamma i Höganäs.torsdag, februari 14, 2013

    Tack det samma. Du Rebecka det är inte på Väla du sett väskan.Långt att åka tillbaka. Jag vet hur det är.Kram på er.

    SvaraRadera