2009-05-03

skamfläck!

Idag var jag lite inne på att åka på en visning på en ny lägenhet på Miatorp. Det var en omgjord 20-talsvilla som inhyste 5 lägenheter och en fantastisk lummig trädgård till allas förfogande.
Men sen när jag kom hem så insåg jag att jag älskar ju faktiskt min nuvarande "tjejlägenhet" om det nu inte hade varit för det förbaskade köket. Det är verkligen en skamfläck för hela lägenheten, som pappa och jag har gjort så fin i övrigt. Där e gammal äcklig plastmatta på golvet i en obeskrivbar färg, strukturtapet på väggarna i beige/aprikost och klassiska standardluckor i standardfärg med standardhandtag. Som ni alla vet är jag ju allt annat än standard, så nu kan ni kanske förstå varför jag får krupp på det!!
AAAHHH!! Vill ju bara piffa till det, med lite ny färg, nytt golv och nya handtag så är ju saken biff. Då kan jag bo här tills jag blir gammal och ska in på himmet... Eller ja, ni fattar symboliken.
Men man kan ju inte få allt här i livet så eftersom jag har spenderat mina pengar på en turkietresa i sommar så får jag väl bita i det sura äpplet o bo i mitt FULA kök ett tag till, om nu inte nån har några tusenlappar över som ni vill investera i mitt kök? det är en bra investering. Någon? kom igen? eller va??



Skamfilad skamfläck!

2 kommentarer: