2009-04-27

... fortsätter med Lördag...




Lördag. Marknad. Höganäs.
Efter en liten tur till Helsingborg på morgonkvisten (det man inte har i huvudet, får man ha på jobb) kom jag tillbaka till Höganäs och fann att frukosten var framdukad, kaffet var igång och katten var selad och ute. Bra när gästerna känner sig som hemma, då har man lyckats (detta får mig onekligen att tänka på att Maria vattnade blommorna hemma hos mig idag, men det är en heeelt annan historia)







Efter frukosten var det då dags för den ökända marknadsturen. Dagen innan hade jag fått samtal från min lilla Tyra om att hon ville gå på marknaden med mig, så jag ringde och kollade med brodern om vart dom var och då var dom lyckligtvis på tivolit precis i början av marknaden om man kommer från mitt håll. Så dit promenerade vi, jag träffade Fredrik,Lina, Zion och Tyra och lilla fröken fick dra i linor, fiska efter påsar och satsa pengar på chokladhjulet. Det sistnämda utan resultat så då var det bäst att komma på något annat och då fick vi ju åka tekopparna en gång till, för det är ju rätt fräckt att åka dom med världens bästa faster. OK HON HAR BARA EN, men jag hade varit favoriten oavsett, så det så!! :P






Munkar inhandlades, avnjöts i solen, gasballong i form av flygplan köptes i födelsdagspresent till Rebecka, men sen fick det vara nog, solen lockade för mycket så vi gick hem igen, solade lite, grillade vid lunch och sen packade vi och begav oss hemåt för att förbereda oss inför Rebeckas 26års fest på kvällen.




Framåt spöktimmen begav vi oss till tempel. Jag o Maria hade sagt att detta var sista chansen för deras del. var det inte bättre musik denna gången så skulle vi bojkotta tempel helt och hållet.
Så utan större engagemang gick vi in, hängde av oss och sen: HALLELUJAH! Det var en grym DJ som bara slängde ut den ena bra låten efter den andra! Vi kunde bara inte gå hem... It was awesome!
Tack Tempel, Tack Rebecka, Tack Maria, John och Chrille för en grymt härlig helg! Men sen kan det ju inte misslyckas med er!
Puss








9 kommentarer:

  1. Tack själv för en kickass helg :)

    SvaraRadera
  2. MUUUUNKAR!!!!
    JAG VILL OXÅ HAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

    PUSS!!

    SvaraRadera
  3. tack ska DU ha för en aaawesome helg! den blir svår att överträffa. :) också ett stort tack till tempels dj, som antagligen räddade vår kärlek för utgång och dans. :) puss puss puss babe.

    SvaraRadera
  4. Jag blir ju så avundsjuk på er för ni hittar ju på en massa kul saker hela tiden, jag vill också:(

    SvaraRadera
  5. Älskade VJ! Vi önskar så att du var med på ALLT vi gör.. Du passar så bra in i vårt lilla gäng. kom snart ner o lek med oss igen! I love you darling. PUSS

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att VJ ska flytta ner till Helsingborg. Faktiskt.

    SvaraRadera
  7. Jag håller oxå med. Kom ner hit VJ =)

    SvaraRadera
  8. Va gulliga ni e, jag tycker det är dax att ni kommer upp och hälsar på.

    SvaraRadera