2009-04-15

Så har påskhelgen passerat..

Det har varit en härlig helg, lugn, men härlig.

I fredags började jag med en shoppingtur med Maria, John och Chrille på center syd, sen bar det av till Ängelholm där jag plockade upp henne för att sedan åka vidare till Vejbystrand där jag skulle lämna henne hos Dennis. När jag lämnade Vejby blev det en härlig nercabbad tur hem till Helsingborg, lite mat och en bra film och sedan sängen.

Lördagen började tidigt, vaknade halv åtta och fick sms av Vj vid halv nio om att vi skulle ses i stan kl 10 för mer shopping. Sagt och gjort, kullagatan, Familia, kullagatan igen och många kassar senare landade vi i Ramlösa för en glass och slingning av Vjs hår. Medans hon fixade håret passade jag på att sitta i solen och njuta. Halv fem drog vi oss vidare till volontärsgatan för fixning inför kvällen och sen till Domaregatan för att hämta upp Bex, Fredrik och Hansson.

Jag hade ju lovat att komma till påskfesten som kyckling, så pålitlig som jag är, dök jag upp som... kyckling. Så klart! Bex, min kära vän och vapendragare, gjorde mig självklart sällskap och vi tyckte iallafall att vi var världens finaste chicks ;) Badombomdisch!

På festen började vi med äggletning och Fredrik höll på längst av alla och till slut fick Maria avslöja var hans ägg låg... Stackars Fredrik!
Många tianlotter var där men ändå bara 40kr sammanlagt i vinst.. hmm... dåliga odds på det där.

Festen gick i lugnets tecken, ingen var nog riktigt på g, förutom Martin och Chrille, så det blev tidigt hemgång och ingen utgång för oss denna gången, men vad gör det? Det är alltid bästa tiden på Visitörsgatan, no matter what!

Söndagen börjades med nerpackning av vintergarderoben och upphängning av vår och sommarkläderna (tyckte det var dags nu) och sen körde jag ut till Höganäs för att hälsa på päronen, leka med Tyra, läsa i solen och ha påskmiddag med familjen. Härligt!

Röd om nosen blev jag visst också, hoppsan!

Sen blev det ju då måndag... sista lediga dagen. Lite ångest! Hur löser man det? Jo, man åker till gröningen, adderar en filt, en bok, lite vänner, kakor, glass, skvaller och vips! så är jobbångesten borta. för en stund iallafall...

Påskhelgen avslutade jag en dag för sent med en mysmiddag på kajkanten i norra hamnen med Sophie Ellis. Vi pratade om livet, the Big things in life, längtade till sommaren, njöt av Lilly Allen och Jason Mraz och myste tills vi frös så vi skakade. då tog vi tåget hem... Och här sitter jag nu, onsdag kväll. Nöjd och mätt och glad.

På lördag ska vi nog cykla dressin med hela gänget. Det kan ju inte bli annat än roligt. Återkommer med bilder, men först får ni kolla in mitt påskkollage. PIP PIP!





*schmack*

2 kommentarer:

  1. Din helg verkar ha varit härlig den med!
    Lite mer aktiv än min, haha.
    Hade önskat att få se kycklingbilden lite bättre. Kollaget går liksom inte att klicka upp. Känner att jag missar nåt om jag inte får se!!

    Jag hoppas du och Vj köpte varsin pinn- eller strutglass denna gång. Så att ni inte satt och slevade i er ett helt bigpack =)

    Lots of love!!
    /Lise

    SvaraRadera
  2. årets påskhelg kickade rumpa tyckte jag. vänner och kärlek, det är fan allt man behöver. möjligtvis en eller två kycklingar också. ;) puss bäst.

    SvaraRadera