2009-06-24

En midsommar kom och gick...

Midsommar 2009. The midsommar. Hela gänget är samlat, kransar är på och musiken är svensk och stämningsfull, till en början iallafall. Vi började tidigt med mycket energi, maten intogs med högt humör och sen dog vi. Eller nästan... När klockan närmade sig tolv satt vi alla och gäspade, så det var bara att packa ihop och gå och lägga sig. Trots det tidiga sänggåendet var det verkligen min bästa midsommar. Tack!
Här kommer det i bilder istället:


Vj, Maria, John och Chrille kom till Höganäs tidigare på dagen för att göra midsommarkransar.


Den egenvalda familjen framför kameran, den biologiska bakom. Båda lika bra!!


I Skepparkroken gräver man upp sin egen nypotatis, lovely! mmm...


Är ni förvånade? Alla står vänta mot köket och lagar mat utom jag som tydligen står och dansar eller linslusar mig eller nåt...


Kung i baren? Åtminstonde kung i köket.


Maria fick lyxjobbet. Snoppa jordgubbar!!
En i skålen, en i munnen... (simma lite hit, simma lite dit)


Jag och de vackraste vännerna i hela världen.


Plain and simple little me..


Maria och katten smulan, som senare blev omdöpt till smulen.


YO!


Vackraste Johanna, FANTASTISK bild på dig darling!


SKÅL! observera den av oss som skålar med hela vinflaskan. Gör man så i götet??




Grabbarna grus!

Tingelingeling ska tåget gå, ut i vida världen...



Jag välte en kubbjäkel!!


Rebecka skulle ställa in grillen vid eventuellt regn. Det slutade med glödande kol på gräsmattan. Är ni förvånade??


Jordgubbar och laktrisshots, då kan kvällen sluta hur som helst...



Mmm.. Baileys med mjölk!

(Min blogg och jag är verkligen inte kompisar idag, så resten av bilderna kommer i ett nytt inlägg, sorry!)



3 kommentarer:

  1. Helt galen midsommar :) vill tillbaka och rave it like we mean it i the gazeebo of dreams and drinks.

    Mycket utsökt bildval av damen.

    SvaraRadera
  2. jag blir så glad av det här. vilka bilder! det var en fiiine, fine dag och kväll. the best! :)

    SvaraRadera
  3. We all looking fine that night! Det en awesome kickass midsommar. Då kan man ju fundera på hur resten av sommaren kommer bli? Förmodlgen bättre !!

    SvaraRadera